SOMMARPIRR I MAGEN.

Jag vet inte om det har att göra med att jag är född på vintern, men jag har i vilket fall alltid älskat vintern och allt som har med den att göra. Men för första gången i mitt liv så ber jag nu för att snön skall försvinna! sådan här snö och kyla som vi har här nu ska man ha vid jul inte när det snaaaart är mars. Jag vill verkligen inget annat än att ha sommar nu. Vakna upp av fågelsång utanför fönstret på morgonen, varma sommarkvällar med vänner & familj. Turer med båten, sitta under ett stort träd tillsammans med någon man tycker om och en högtalare där "Strawberryfields forever" spelas och ja allt, helt enkelt. Alla har vi nog ett speciellt minne av känsla av sommar. Jag har ett speciellt från jag var liten. Det är väldigt konstigt men det symboliserade sommar för mig i ung ålder. Och det var att sitta i bilen och äta lakritsskruvar medan föräldrarna var och handlade på konsum och man hörde måsarna sjunga ovanför en. Som jag sa, en smula annorlunda men det var härligt. Jag älskar den här staden om somrarna. Jag älskar att bo vid havet. Jag behöver havet för att känna en sorts trygghet eller lugn. Det kanske också är konstigt. Men sådan är jag, de vet mina närmaste. Jag känner på mig att sommaren 2010 kommer bli himlabra. När våren kommer ska jag göra ett vårskrik mitt på torget. För ingen längtar lika mycket som jag.



Kommentarer
Postat av: Nicolina

Får jag stå bredvid dig och skrika ut mitt vårskrik också?

2010-02-16 @ 20:21:05
URL: http://NiccoHult.blogspot.com
Postat av: SNYGGINGEN ( Emma...)

För det första, jag är på med vårskriket!

För det andra så är du inte ensam om att älska Strömstad på sommaren. Och att känna trygghet osv vid havet är du definitivt inte ensam om. Jag skulle inte överleva utan havet. Det är frihet. Jag känner mig trygg nära vattnet. :) Dessutom är du fruktansvärt söt och jag var bara tvungen att konstatera detta faktum! :)

2010-03-04 @ 21:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0